2019-2020 Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Günlük Plan Örnekleri

2019-2020 Sosyal Bilgiler 7. Sınıf Günlük Plan Örnekleri

Günümüzde eğitim sisteminin etkin bir şekilde işlemesi için öğretmenlerin çeşitli planlamalar yapması gerekmektedir. Özellikle sosyal bilgiler dersi, öğrencilerin sosyal bilimlere dair bilgi edinmelerini sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda kritik düşünme, analiz yapma ve insan ilişkilerini anlama becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Bu bağlamda, 2019-2020 eğitim öğretim yılı için 7. sınıf sosyal bilgiler dersine yönelik günlük plan örneklerinin hazırlanması, öğretmenlerin derslerini daha verimli bir şekilde yürütmelerine yardımcı olacaktır.

Günlük Planın Önemi

Günlük plan, öğretmenlerin dersin akışını organize etmelerine yardımcı olan bir araçtır. Bu planlar, dersin hangi konularının işleneceği, hangi yöntemlerin kullanılacağı, öğrencilere ne tür etkinlikler yaptırılacağı gibi unsurları içerir. Doğru bir günlük plan, öğrencilerin öğrenme süreçlerini kolaylaştırırken, öğretmenlere de derslerini daha sistematik bir şekilde sunma imkânı tanır.

7. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi İçeriği

  1. sınıf sosyal bilgiler dersi, genellikle tarih, coğrafya, vatandaşlık bilinci ve sosyoloji gibi alanları kapsar. Bu derste, öğrencilerin hem bireysel hem de toplumsal meseleler üzerinde düşünmeleri, olaylar arasında bağlantılar kurmaları beklenir. Bu nedenle günlük planların oluşturulması sırasında bu unsurların dikkate alınması önemlidir.

Günlük Plan Örneği

Tarih: 15 Ekim 2019

Ders: Sosyal Bilgiler

Konular: Osmanlı Devleti’nin Yükselişi

Dersin Amacı:

  • Öğrencilerin Osmanlı Devleti’nin yükselme dönemi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
  • Bu dönemle ilgili önemli olayları, kişileri ve gelişmeleri öğrenmelerini sağlamak.

Materyaller:

  • Osmanlı Devleti’nde yükseliş dönemi ile ilgili belgesel.
  • Haritalar.
  • Osmanlı padişahlarının isim ve tarihlerinin yer aldığı bir tablo.

Ders Akışı:

  1. Isınma Etkinliği (10 dk):

    • Öğrencilere Osmanlı Devleti hakkında ne bildiklerini sorarak düşüncelerini paylaşmalarını isteyin.
    • Beyin fırtınası yaparak, Osmanlı’nın yükselişinin nedenleri üzerine tartışma başlatın.

  2. Ana Konu İşleme (20 dk):

    • Osmanlı Devleti’nin yükseliş dönemi ile ilgili belgeseli izletin.
    • İzleme sonrasında belgeselin önemli noktalarını sınıfla birlikte tartışın ve notlar alın.

  3. Harita Çalışması (15 dk):

    • Öğrencilere Osmanlı Devleti’nin genişleme haritalarını dağıtın.
    • Haritalar üzerinde hangi bölgelerin fethedildiğini işaretlemelerini isteyin.

  4. Gruplara Ayırma ve Araştırma (20 dk):

    • Öğrencileri gruplara ayırarak her gruba farklı bir padişahı araştırmalarını isteyin.
    • Grupların, hangi padişah döneminde ne gibi gelişmeler yaşandığına dair kısa bir sunum hazırlamalarını isteyin.

  5. Değerlendirme ve Kapanış (15 dk):

    • Gruplar sunumlarını yaptıktan sonra, sınıf olarak tartışma yapın.
    • Osmanlı’nın bugünkü devlet yapısına etkilerinden bahsedin.
    • Öğrencilerin dersle ilgili düşüncelerini paylaşmalarını isteyin.

Ödev:

  • Öğrencilerden, Osmanlı Devleti’nin yükseliş dönemi ile ilgili bir makale yazmalarını isteyin.

2023-2024 öğretim yılı için hazırlanan bu günlük plan örneği, öğretmenlere sınıf yönetimi konusunda önemli bir kılavuz olurken, öğrencilerin Osmanlı Devleti’nin yükseliş dönemi hakkında derinlemesine bilgi edinmelerini destekleyecektir. Bu tür planlamalar, derslerin daha anlamlı hale gelmesi için hayati öneme sahiptir. Öğrencilerin aktif katıldığı, tartışma ve araştırma temelli eğitim metodları ile desteklenen bir öğrenme ortamı yaratmak, onları sosyal bilimler alanında daha donanımlı bireyler haline getirecektir.

İlginizi Çekebilir:  Toplumda Yardımlaşma ve Dayanışma

Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin sosyal bilgilere olan ilgisini artırmak ve bu alandaki bilgi birikimlerini geliştirmek için önemli bir platformdur. 2019-2020 eğitim yılında 7. sınıf düzeyindeki öğrencilere yönelik hazırlanan günlük plan örnekleri, öğretmenlerin derslerini daha etkili bir şekilde planlamalarına yardımcı olmayı hedeflemektedir. Bu planlar, derslerin süreç içerisinde daha düzenli ve bilinçli bir şekilde işlenmesini sağlamaktadır.

Her bir günlük plan, belirli kazanımlar doğrultusunda hazırlandığı için, öğrencilere hedeflenen bilgilere ulaşmalarında rehberlik eder. Ayrıca, ders içeriğinin, öğrenci seviyesine uygun olarak hazırlanması, öğrencilerin konuya olan ilgisini artırırken anlamalarına da önemli katkıda bulunmaktadır. Bu tür planlarda genellikle farklı öğretim yöntemleri ve tekniklerinin kullanılması öngörülmektedir.

Günlük planların yapısı genellikle amaç, hedef, materyaller, ders akışı ve değerlendirme aşamalarını içermektedir. Bu yapı, öğretmenlere, dersin her aşamasını sistematik bir şekilde ele alma imkanı tanır. Özellikle farklı öğrenme stillerine hitap eden etkinliklerin yer alması, sınıf içindeki katılımı artırmakta ve öğrencilerin aktif öğrenme süreçlerine dahil olmalarını sağlamaktadır.

Bir diğer önemli unsur, öğretim materyallerinin çeşitliliğidir. Günlük planlarda, görsel, işitsel ve uygulamalı materyallerin kullanılması ile öğrencilerin farklı öğrenme alanlarına hitap edilmesi hedeflenir. Bu, derslerin daha dinamik ve etkileşimli geçmesine katkıda bulunur. Öğrenciler, çeşitli kaynaklardan edinilen bilgiler ile konuları daha iyi kavrayabilirler.

Değerlendirme süreçleri de sosyal bilgiler dersinin önemli bir parçasını oluşturur. Düzenli aralıklarla yapılan değerlendirmeler, öğrencilerin öğrenme süreçlerini gözlemleme ve eksikliklerini belirleme fırsatı sunar. Bu nedenle, günlük planların içinde değerlendirme yöntemlerinin de yer alması, öğretmenlerin öğrencilerin gelişimlerini takip edebilmesi açısından önem taşır.

Sosyal Bilgiler 7. sınıf günlük plan örneklerinde yer alan etkinlikler, grup çalışmaları, tartışmalar ve proje tabanlı öğrenme gibi farklı öğretim yöntemlerini de içermektedir. Bu tür yöntemler, öğrencilerin kritik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olurken, sosyal etkileşimlerini de artırmaktadır. Eğlenceli öğrenme ortamları oluşturarak öğrenciler, öğrenme sürecinden keyif alırlar.

bu günlük planlar, eğitimde sürekli iyileştirme ve yenilikçilik anlayışı ile hazırlandığı için eğitimcilerin mesleki gelişimlerine de katkıda bulunmaktadır. Eğitimciler, diğer öğretmenlerle deneyimlerini paylaşarak daha etkili öğretim yöntemleri geliştirirken, öğrencilerin öğrenme deneyimlerini de zenginleştirmiş olurlar.

Tarih Konu Güçlü Yönler Aktiviteler Değerlendirme
01.09.2019 Sosyal Bilgiler Nedir? Öğrencilerin sosyal konulardaki farkındalığı artırılacak. Gruplar halinde tartışma. Kısa sınav.
08.09.2019 Toplum ve Kültür Kültürel temalar üzerine düşünme. Sunum ve poster çalışması. Ödev kontrolü.
15.09.2019 Yerli ve Yabancı Kültürler Kendi kültürlerini tanıma. Kültür günü etkinliği. Grup değerlendirilmesi.
22.09.2019 Coğrafya ve Ülkeler Coğrafi bilgi okuma becerisi. Harita okuma etkinliği. Quiz uygulaması.
Tarih Konu Güçlü Yönler Aktiviteler Değerlendirme
29.09.2019 Demokrasi ve Haklar Demokratik değerlerin önemi. Rol yapma etkinliği. Sözlü sınav.
06.10.2019 Beslenme Kültürü Sağlıklı beslenme alışkanlıkları. Yemek paylaşım etkinliği. Poster değerlendirmesi.
13.10.2019 İletişim ve Medya Medyanın rolü ve etkisi. Gazete hazırlama çalışması. Ödev puanlama.
20.10.2019 Yerel Yönetimler Yerel yönetimlerin işlevi. Yerel yönetim simülasyonu. Ekip değerlendirmesi.
Başa dön tuşu