2019-2020 Sosyal Bilgiler Kursu Yıllık Planı
2019-2020 Sosyal Bilgiler Kursu Yıllık Planı
Sosyal Bilgiler dersi, öğrencilerin sosyal yaşamlarını, toplumlarını ve dünyayı anlamalarına yardımcı olmak amacıyla önemli bir yer tutmaktadır. 2019-2020 eğitim-öğretim dönemi için hazırlanan Sosyal Bilgiler Kursu Yıllık Planı, öğrencilere tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset ve kültür gibi alanlarda bilgi verme hedefiyle oluşturulmuştur. Bu makalede, yıllık planın ana bileşenleri, hedefleri ve uygulama süreçleri üzerine değerlendirmelerde bulunulacaktır.
1. Yıllık Planın Amaçları
Yıllık plan, öğrencilere sosyal bilimlerin temel kavramlarını öğretmenin yanı sıra, eleştirel düşünme, araştırma yapma ve sorun çözme becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Bunun yanı sıra, öğrencilerin sosyal, kültürel ve ekonomik olaylara duyarlılık kazanmaları ve toplumsal sorumluluklarını keşfetmeleri hedeflenmektedir.
2. Konu Başlıkları ve İçerik
Yıllık planda yer alan konu başlıkları, çağdaş dünyanın dinamiklerini yansıtır. İlk dönem genellikle aşağıdaki temalar etrafında şekillenir:
- Tarih Bilinci ve Türk Tarihi: Türkiye’nin tarihsel gelişimi, Türklerin göçleri, devlet yapıları ve uygarlıkların etkileri.
- Coğrafya ve İklim: Türkiye’nin coğrafi konumu, iklim çeşitliliği ve doğal kaynakların kullanımı.
- Kültür ve Medeniyet: Türk kültürünün bileşenleri, gelenekler, görenekler, müzik ve sanatın önemi.
İkinci dönem ise, daha çok güncel konulara yoğunlaşır:
- Ekonomik Sistemler ve Kaynak Yönetimi: Ekonomik terimler, Türkiye’nin ekonomik yapısı, kaynakların yönetimi ve sürdürülebilirlik.
- Küresel Sorunlar: Çevre sorunları, göç, savaşlar, insan hakları ihlalleri ve bunların toplumsal etkileri.
- Siyasi Yapılar ve Vatandaşlık: Demokrasi kavramı, siyasi partiler, seçme ve seçilme hakları, vatandaşlık bilinci.
3. Eğitim Yöntem ve Teknikleri
Sosyal Bilgiler dersi, interaktif ve öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsemektedir. Yıllık planda kullanılan yöntem ve teknikler arasında:
- Grupla Çalışma: Öğrencilerin problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirmek için çeşitli konularda grup çalışmaları yapılır.
- Sunumlar: Öğrenciler belirli konularda sunumlar hazırlayarak, araştırma becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar.
- Tartışmalar: Güncel olaylar üzerine yapılan sınıf içi tartışmalar, eleştirel düşünmeyi teşvik eder.
4. Değerlendirme ve Geri Bildirim
Yıllık plan çerçevesindeki değerlendirme süreci, sürekli geri bildirim esasına dayanmaktadır. Ara sınavlar, proje ödevleri ve sınıf içi katılım gibi çeşitli değerlendirme yöntemleri kullanılarak öğrencilerin gelişim süreçleri takip edilir. Bu sayede, öğretmenler öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini tespit ederek, bireysel destek sağlayabilir.
5. Sonuç
2019-2020 Sosyal Bilgiler Kursu Yıllık Planı, öğrencilerin sosyal bilimler alanında bilgi ve becerilerini geliştirmeye yönelik kapsamlı bir yol haritası sunmaktadır. Öğrencilerin tarih ve coğrafya gibi önemli alanlarla ilgili bilgi sahibi olmalarının yanı sıra, topluma duyarlı bireyler olarak yetişmelerini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Bu plan sayesinde, gelecekteki nesillerin, sosyal sorunları anlayan, analiz yapabilen ve çözüm üretebilen bireyler olarak yetişmeleri hedeflenmektedir. Sosyal Bilgiler dersi, yalnızca akademik bir ders değil, aynı zamanda hayatlarına yön verecek değerli bilgilerle dolu bir yolculuktur.
2019-2020 Sosyal Bilgiler Kursu Yıllık Planı, öğrencilerin sosyal bilgilere dair bütünsel bir anlayış geliştirmelerini hedefleyen kapsamlı bir çerçeve sunmaktadır. Bu planın temel amacı, öğrencilerin tarih, coğrafya, ekonomi, siyaset ve toplum gibi alanlarda bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bu bilgileri yaşamlarıyla bağdaştırabilmelerini teşvik etmektir. Kurs boyunca, teorik bilgilerin yanında uygulamalı çalışmalara da yer verilerek, öğrencilerin aktif katılımı desteklenmiştir.
Kursun ilk dönemi, temel sosyal bilgi kavramları ve tarih bilinci ile başlamaktadır. Öğrenciler, geçmiş olayların incelenmesi ve bu olayların günümüzle bağlantısının açık bir şekilde anlaşılması üzerine dersler alacaklardır. Ayrıca, tarihsel olayların nedenleri ve sonuçları üzerinde de durularak analitik düşünme becerileri geliştirilecektir. Bu bağlamda yapılacak grup çalışmaları ve projeler öğrencilerin öğrenimini pekiştirecektir.
İkinci dönemde, coğrafya ve çevre bilinci üzerine eğitimler verilmektedir. Çevresel sorunlar, doğal kaynaklar ve coğrafi özelliklerin insan yaşamına etkileri gibi konular ele alınacaktır. Bu dönemdeki çalışmalar, öğrencilerin çevre probleri ve sürdürülebilirlik konularında bilinçlenmelerine olanak tanıyacaktır. Ayrıca, çeşitli yerel gezilerle öğrencilerin, öğrendikleri bilgileri somut bir şekilde deneyimlemeleri sağlanacaktır.
Yıllık plan dahilinde, dönemin sonunda genel bir değerlendirme yapılacak ve öğrencilerin öğrenim süreçleri gözden geçirilecektir. Bu değerlendirmede, yazılı sınavlar, projeler ve grup çalışmaları gibi çeşitli yöntemler kullanılacaktır. Bu sayede, öğrencilerin hangi alanlarda güçlü oldukları ve hangi konulara daha fazla eğilim göstermeleri gerektiği belirlenebilir.
Bu plan, öğrencilere sosyal bilgiler alanında temel bilgi ve beceriler kazandırmanın yanı sıra, onları güncel olaylar ve sosyal meseleler konusunda da bilinçlendirmeyi hedeflemektedir. Ekonomik bilim, toplumsal ilişkiler ve politika gibi konular, dersler boyunca işlenecek ve öğrencilerin bu alanlara olan ilgileri artırılmaya çalışılacaktır.
2019-2020 Sosyal Bilgiler Kursu yıllık planı, eğitim sürecinde eğitimcilerin rehberliğiyle yürütülecek ve sürekli geri bildirimlerle geliştirilecektir. Dersler sırasında aktif tartışma ve düşünce alışverişi teşvik edilecektir. Bu sayede, öğrencilerin kendi fikirlerini ifade etmeleri ve başkalarının görüşlerini anlama yetileri güçlendirilecektir.
belirlenecek hedefler doğrultusunda öğrencilerin sosyal bilgileri, sadece akademik bir alan olarak değil, yaşamlarının ayrılmaz bir parçası olarak benimsemeleri sağlanacaktır. Eğitimsel ve sosyal anlamda beklentilerin yükseltilmesi, bu kursun genel felsefesi olacaktır.
Dönem | Konu Başlıkları | Uygulama Yöntemleri |
---|---|---|
1. Dönem |
Temel sosyal bilgi kavramları Tarih bilinci Analitik düşünme |
Grup çalışmaları Projeler Tartışma oturumları |
2. Dönem |
Coğrafya ve çevre bilinci Sürdürülebilirlik Doğal kaynaklar |
Yerel geziler Proje tabanlı öğrenme Etkinlikler |
Değerlendirme |
Yazılı sınavlar Projeler Grup çalışmaları |
Geri bildirim oturumları Performans değerlendirmeleri |
Hedefler | Stratejiler | Beklenen Sonuçlar |
---|---|---|
Temel bilgi ve beceriler kazandırmak |
Teorik ve uygulamalı dersler Aktif katılım |
Öğrencilerin sosyal bilgilerde sağlam temeller oluşturması |
Sosyal meseleler hakkında bilinçlendirmek |
Güncel olaylar üzerine tartışmalar Projeler |
Öğrencilerin toplumsal olaylara duyarlılığı artacaktır |